Shop Mobile More Submit  Join Login
ACen 2012 Artist Alley Table by kojika ACen 2012 Artist Alley Table by kojika
Lol, totally forgot to submit my Artist Alley table~ but here was me at ACen :D So here it is~
Add a Comment:
 
:iconfapel:
Fapel Featured By Owner Mar 14, 2013
whoa, you made great use of your table O___O so many things you have displayed! your table is definitely an eye catcher^_^
Reply
:iconkojika:
kojika Featured By Owner Mar 14, 2013  Professional Digital Artist
thanks~ I admit, the only reason I ever went to the overhead fixture was cause I hate it when artists behind me have theirs up with pics on the back D: that's so mean! Course, it works great for extra displaying, too, hahah
Reply
:iconfapel:
Fapel Featured By Owner Mar 14, 2013
omg that does suck T-T i read stuff on forums where people kept asking artists behind those tables about the art from the table behind them because of that):
was your table like 8 ft long? O_O
Reply
:iconkojika:
kojika Featured By Owner Mar 14, 2013  Professional Digital Artist
Yeah, some artists are so rude D: I have nothing on the back of my rack (not even anything for me to identify which prints they are, though I NEED to do that. it's bad when people ask me about a print up there and it's just like..."um?"). I've also had some of the really big ones fall on me and a friend before, so I made sure to make mine not TOO tall, and super secure.

I think ACen only has 6 ft tables...I go to so many cons though, and it always switches. Like I know when I did AZap earlier this year, it was an 8 foot. The girl who came with me as an assistant had space for her stuff, PLUS the guy who gave me the table we had room for his, and finally a friend gave me some hats to sell for her, so yeah, there was room for ALL of us. I do tend to not always take all my merch to smaller cons though, which helps.
Reply
:iconfapel:
Fapel Featured By Owner Mar 14, 2013
omg so it has happened to you too! that's so awkward OTL;;

oh whoa O__O your picture makes it look like they are 8 ft!!
but ah, yeah. that's good you were able to fit all of you and your friends' stuff on the 8 ft ^_^
Reply
:iconkojika:
kojika Featured By Owner Mar 14, 2013  Professional Digital Artist
Yeah D: that was sorta the breaking point for me. I believe in being a polite neighbor in AA and not destroying my neighbors sales or them XD

Lol, yeah, I can get a lot on a table, haha. But I used to be part of a studio with 3 other people, and I do a lot of table sharing at the more expensive cons, so I'm sorta used to putting on tons of stuff on a small section.

Do you do AA yourself?
Reply
:iconfapel:
Fapel Featured By Owner Mar 14, 2013
yeah definitely ; A; it's kinda weird too if you try to be friendly to your table neighbor and they are unfriendly because you are competition. (my friend actually had this happen to her with her actual..tablemate who was her friend before! like she just completely changed once they tabled together O_O)

ah yeah, i know the really popular cons can get so expensive Q AQ;;

oh, not really xD! i only did it once two years ago haha > w<
Reply
:iconkojika:
kojika Featured By Owner Mar 14, 2013  Professional Digital Artist
Yeah, I've dealt with a lot like that D: but at least there are enough variance in AA now that I tend to get people that sell completely different things next to me, which tends to help. Tabling with people can be awkward, too, so IF I have to share a table to cut down on expenses, I always pick my partner, or at least have someone else with me if it's one of those "blind assignment" thingers.

Lol! XD
Reply
:iconsqueekymoonkin:
SqueekyMoonkin Featured By Owner May 13, 2012
very well displayed. I like how your piping isn't gimpy and drooping at all.
Reply
:iconkojika:
kojika Featured By Owner May 14, 2012  Professional Digital Artist
thanks X3 yeah, I kept switching materials til I found something that was sturdier. It's just PVC piping, but the way we set it up, it's pretty stable, and it's clamped down securely to the table, too, which really helps. I've only ever had it fall once, and that was when a girl I was sharing with literally fell into one of the sides while I was still clamping them XD
Reply
:iconsqueekymoonkin:
SqueekyMoonkin Featured By Owner May 14, 2012
Awesome to hear. I made one and my husband suggested I use the pvc piping found in electrical vs the sprinkler area at Home depot. The piping is suppose to be thicker and more rigid in general. I see too many folks use really weak pvc and it worries me that their display is just going to fall apart x_x.
Reply
:iconkojika:
kojika Featured By Owner May 14, 2012  Professional Digital Artist
Lol, I just sorta bought mine at random, however it's pretty sturdy. I wouldn't use anything super flimsy, but as I use it for cosplay props, too, I've got some experience with it
Reply
:iconsqueekymoonkin:
SqueekyMoonkin Featured By Owner May 14, 2012
awesome. I like how you have a lower tier too (the piping in white). How long does it take to set up all the piping?
Reply
:iconkojika:
kojika Featured By Owner May 15, 2012  Professional Digital Artist
Yeah, that's just to stabilize it even more, haha. Well, if it's just me and some friends, it can take me a while cause I always mess up what goes where XD but if my mom's there (she's the one who got it cut for me), we can get it up in like ten minutes. We put everything save for the bookmarks on before we lift it up, too, which saves me other set-up time. All and all, I get my table up in like 30 minutes, and that's mostly cause I tend to redo the set up on the table several times XD
Reply
:iconkotarou-kun:
kotarou-kun Featured By Owner May 4, 2012
Lol I knew the Holo cosplayer behind you. (The not Holly one.) Her tail was HUGE! Anyway, cute Victini.
Reply
:iconkojika:
kojika Featured By Owner May 4, 2012  Professional Digital Artist
Lol, yeah, I could tell she wasn't Holly XD haha. Victini is adorable :heart: which is why I had to buy him XD Got the guy to lower hte price by $8 too~
Reply
:iconkotarou-kun:
kotarou-kun Featured By Owner May 5, 2012
Were you excited to get a table next to Dirk?
Reply
:iconkojika:
kojika Featured By Owner May 5, 2012  Professional Digital Artist
yuuush! :la:
Reply
:iconanirichie-art:
AniRichie-Art Featured By Owner May 1, 2012  Professional Digital Artist
One day, that'll be me!!!!! :iconohohoplz:
Reply
:iconkojika:
kojika Featured By Owner May 1, 2012  Professional Digital Artist
one day you're going to be ME!?
Reply
:iconanirichie-art:
AniRichie-Art Featured By Owner May 1, 2012  Professional Digital Artist
When I grow up!!

(Meaning, selling my art at cons. XD)
Reply
:iconkojika:
kojika Featured By Owner May 1, 2012  Professional Digital Artist
Lies, you're trying to steal my soul again! well tough luck, I already sold it!
Reply
:iconanirichie-art:
AniRichie-Art Featured By Owner May 1, 2012  Professional Digital Artist
Damn it, foiled again!!!
Reply
:iconkojika:
kojika Featured By Owner May 1, 2012  Professional Digital Artist
mwa hahahha~
Reply
:iconshiangli:
ShiangLi Featured By Owner May 1, 2012  Hobbyist General Artist
Wow you expanded since afest huh? Whoops that was part of the table behind you. XD.
Reply
:iconkojika:
kojika Featured By Owner May 1, 2012  Professional Digital Artist
LOL! well, I have rearranged my table a bit, and added more bookmarks, mugs, tshirts, and even posters, but other than that XD
Reply
:iconumarhard:
UmarHard Featured By Owner May 1, 2012
are these merchandise?
Reply
:iconkojika:
kojika Featured By Owner May 1, 2012  Professional Digital Artist
yes, I sell my art, and other things, at conventions ^^
Reply
:iconumarhard:
UmarHard Featured By Owner May 1, 2012
greaaaaaaaaat! well actually i don't understand what you exactly do? by the way how's the selling goes?
Reply
:iconkojika:
kojika Featured By Owner May 1, 2012  Professional Digital Artist
I do a lot of things, lol. I do pretty good for myself with sales, too, though not quite where I can make a living off of it yet
Reply
Add a Comment:
 
×


More from DeviantArt



Details

Submitted on
April 30, 2012
Image Size
199 KB
Resolution
801×600
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
1,616
Favourites
21 (who?)
Comments
30
Downloads
13

Camera Data

Make
FUJIFILM
Model
FinePix S4000
Shutter Speed
1/52 second
Aperture
F/3.1
Focal Length
4 mm
ISO Speed
800
Date Taken
Apr 29, 2012, 3:37:49 PM
Software
Adobe Photoshop CS3 Windows
Sensor Size
1mm
×